Hvornår vil jeg kunne forvente mindst ventetid. 

Vi får rigtig mange henvendelser dagligt og vi forsøger at imødekomme så mange som muligt. Det er vores erfaring, at der altid er mest tryk på telefonerne først på ugen og tidligt på dagen. Derfor kan du tage udgangspunkt i følgende eksempler hvis du vil forsøge at mindske telefonventetiden: 
 

  • Du vil bede om en ikke-akut tid om mere end to uger, fx diabetes kontrol => ring efter kl. 12:30 til vores sekretær. 
  • Du er ved at løbe tør for medicin => ring efter kl. 12:30 til vores sekretær, eller anmod om fornyelse via min læge appen.  
  • Du har brug for en akut tid hos lægen => hvis du ringer mellem 08:00-09:00 kommer du i telefonkø hos lægen og kan oftest få en fremmødetid inden for et par timer. 
  • Du har fået en akut sygdom som kræver øjeblikkelig lægelig intervention => ring på vores akutnummer som oplyses på telefonsvaren og du stilles direkte igennem, foran de andre i telefonkøen. Uden for vores åbningstider, da til lægevagten
  • Du ønsker svar på dine blodprøver og vil blot vide om de er forhøjet eller ej? => tjek dem på sundhed.dk, via MinLæge appen eller skrive en e-korrespondance til os => Vi svarer dig inden for fem hverdage.
  • Du vil gerne have svar på prøverne, men er også i tvivl om hvad de betyder og vil gerne have lidt forklaring => ring til lægerne i telefontiden mellem 08-09. TIP: gerne vent til torsdag eller fredag hvor der er mindre tryk på, telefonerne.
  • Kommunen eller forsikringen har bedt dig om at ringe mhp. en attest. => ring efter kl. 12:30 til vores sekretær og aftal en attesttid. Husk at der vil kunne forventes mere en 6-8 ugers ventetid. 
  • Du er blevet syg fra eksamen, skolen, arbejde og der kræves en lægeerklæring => ring alle dage mellem 08-09 og vent på at komme igennem til en læge.

TIP: du kommer oftere hurtigere igennem telefonkøen, hvis du vælger at tale med en uddannelseslæge.